Katalog znalezionych fraz
Moje życie nie jest ani więcej, ani mniej warte niż jakiekolwiek inne..

Póltorak Koronny 1624 Zygmunt III Waza
Monetka Póltorak Koronny 1624 Zygmunt III Waza (srebro).
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDf9D8Z.html



Zestaw nr 2 póltoraki od 1621do 1624 Zygmunt III Waza
real skan zestawu 4małych srebrnych monet Zygmunta III Wazy od 1621 do 1624roku

ogólne wiadomości

AWERS

Tarcza z herbami Polski, Litwy, w środku Snopek Wazów. Nad tarczą z herbami - korona.

W legendzie otokowej : napis rozdzielony na górze koroną, a na dole cyfrą 3 w tarczy: SIGIS 3 D G / REX P M D L



REWERS

Jabłko królewskie z liczbą Z4 na środku, po bokach rok wybicia : 2 / 3 (1623).

W otoku napis : * MONE * NO / REG * POLO *

przedzielony na górze krzyżem, a na dole herbem Sas podskarbiego wielkiego koronnego Mikołaja Daniłłowicza.

Oczywiście były rożne herby na półtorakach jak i rózne odmiany samych półtoraków .Ocenia się ze było ich kilkaset odmian .Podobnie jak boratynek .Nie mniej jest to tania prawie 400 letnia moneta

-

Na monetach są różne herby .samych odmian półtoraków jest kilkaset .nie bawię sie w szczególiki ale zachęcam do zbierania tych monet bo to tanie jak na 400 letnie monety podobnie jak boratynki

Półtoraki były monetami o wartości półtora grosza (1 1/2 grosza - 3 półgrosze), bite w Polsce i na Litwie w XVII-XVIII w., w latach 161 - pokaż numer telefonu - 7.



Pierwsze półtoraki były wybijane już w 1614 roku i miały wypełnić lukę między groszem a trojakiem. Pierwsze monety wychodziły z mennic w Krakowie i Bydgoszczy, a na awersie widniał orzeł polski.

W późniejszym czasie bicie monety ograniczono do mennicy w Bydgoszczy ( 161 - pokaż numer telefonu - 7) oraz mennicy w Wilnie ( 161 - pokaż numer telefonu - 0) i Rydze.

W 1615 roku orła na awersie zastąpiła tarcza herbowa z koroną u góry i pięcioma polami, w których umieszczono podwójnie Orła i Pogoń oraz Snopek Wazów.



Rewers był wzorowany na groszu brandenburskim i przedstawiał jabłko królewskie, które z czasem ulegało pewnym modyfikacjom.



Półtoraki były bite ze słabego srebra (ok. 0.469). W zamierzeniu miały służyć tylko do handlu nadgranicznego, a dzięki słabemu srebru chciano uniknąć wywozu monety poza granice Rzeczypospolitej. Była to moneta o niezbyt wielkiej wartości i często niezbyt starannie wykonana.



Trójka u dołu na awersie oznacza równowartość trzech półgroszy. Cyfra 24, wpisana w jabłko królewskie na rewersie to wskazanie, że 24 półtoraki równały się talarowi.

Tak miało być na początku, ale szybko wartość monety spadała, spowodowana wzrostem cen w tamtych czasach, co z kolei odbiło się na wzroście wartości monet talarowych i dukatowych.



Panowanie Zygmunta III Wazy zapisało się w historii mennictwa polskiego najbogatszą produkcją monet.



Czynnych było 16 mennic, w tym 7 koronnych.

Oprócz mennic koronnych bito monety miejskie w mennicach: poznańskiej, wschowskiej i łobżenickiej, monety litewskie, gdańskie, toruńskie, elbląskie, ryskie oraz monety lenne kurlandzkie.



Monety koronne bito w mennicach: olkuskiej, poznańskiej, wschowskiej, bydgoskiej, malborskiej, lubelskiej i krakowskiej.



Przydatne linki :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Jan_Miko%C5%82aj_Dani%C5%82owicz



opis pochodzi ze strony



http://myvimu.com/exhibit/13151117-poltorak-koronny-zygmunt-iii-waza-1623
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDck3ww.html


Półtorak Zygmunt III Waza
Półtorak 1624 Zygmunt III Waza

Bardzo ładny egzemplarz, głęboko wybity, wyraźne litery.

Dużą ciekawostką jest wygląd herbu Sas, gwiazda po lewo wyraźnie większa od tej po prawo (zaznaczone czerwoną strzałką)

Mennica Bydgoszcz

Średnica (mm): 20,00

Waga (g): 1,23

Srebro
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDegqd7.html


trojak 1624 Zygmunt III Waza nr8 bardzo .dobry
real skan

Awers: SIG:III:D:G:REX.POL.M.D:L. Rewers: .III. 1 6 2 4 GROS.ARGE TRIP.REG: .PO LO.



Trojak koronny 1624 - mennica Kraków, herb SAS bez tarczy - śr. 19-20mm, waga 2.02
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDcirFB.html


Zygmunt III Waza 1587-1632, ort 1624, Gdańsk

Licytujecie Państwo monetę przedstawioną na poniższych zdjęciach.



Zygmunt III Waza 1587-1632 - miasto Gdańsk, ort 1624, Gdańsk, Data przebita z roku 1623., Niedobity., Shatalin GD24a-2 st.3


 Na naszych pozostałych aukcjach znajdziecie Państwo wiele innych monet. Zakupione przedmioty (po wcześniejszym uzgodnieniu) można odebrać w Antykwariacie Numizmatycznym "Stare Monety" w Poznaniu przy ul.28 Czerwca 1956 nr 176.


Antykwariat Numizmatyczny "Stare Monety" jest zarejestrowanym sklepem numizmatycznym. Na wszystkie sprzedawane przedmioty otrzymacie więc Państwo paragon. Jeżeli cena przekroczy 1000 PLN, kupujący NIE musi płacić 2% podatku PCC.


Aukcja od 1 PLN bez ceny minimalnej!! Nie kończymy aukcji przed czasem!!! Nie odwołujemy ofert na mniej niż 24h przed zakończeniem aukcji! Proszę więc o rozważne licytowanie!


W razie jakichkolwiek pytań, proszę o kontakt na maila - wszelkie dane znajdują się na stronie "o mnie" Wszelkie informacje dotyczące finalizacji transakcji znajdą Państwo w mailu od Allegro informującym o zakończeniu aukcji.


Link: allegro.pl/-i6074103656.html


Grosz gdanski 1624 Zygmunt III Waza
Real skan

Opis: grosz gdański



Awers: SIGIS III D G REX POL D PR

Rewers: GROSSVS CIVI GEDANENSIS 1624

Średnica (mm): 18,00

Waga (g): 1,04
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDckbYF.html


A44, ort 1624 23/4, Gdańsk, Zygmunt III Waza
A44, ort 1624 23/4, Gdańsk, Zygmunt III Waza



Lekko niedobity, ale mocno połyskowy.



Koszty wysyłki:

List polecony priorytetowy 7 zł

Przesyłka kurierska 20 zł

Przesyłka pobraniowa / Paczka48 pobranie 25 zł
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDb4FzN.html


grosz Ag 1624 Zygmunt III Waza Kraków
Real skan .Kupujecie to co widzicie

Średnica (mm): 19,00

Waga (g): 1,04

Opis: grosz koronny - …1624



Awers: SIG III DG REX POL M D L

Rewers: GROS REG POLO 1624
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDch56p.html


1 Grosz Koronny 1624r. Zygmunt III Waza
Witam

Sprzedam Grosz koronny Zygmunt III Waza z roku 1624r.

Mennica Bydgoszcz

Stan jak na Foto



1 grosz koronny 1624



Zainteresowanych proszę o kontakt przez OLX.

Zapraszam na moje inne aukcje :)
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDctGtl.html


ort koronny zygmunt III waza 1624
Popiersie króla w prawo, głowa w koronie, w prawicy miecz, w lewicy jabłko królewskie. Napis w otoku: SIGIS III D G REX POL M D LI RVS PRV M (Zygmunt III z Bożej łaski król Polski, wielki książę litewski, ruski, pruski, mazowiecki).



Tarcza polsko-litewska, po środku tarcza sercowa ze Snopkiem Wazów. Nad nią korona. Po bokach tarczy wśród ornamentów data 16 24. Pod tarczą w otoku herb Sas Mikołaja Daniłłowicza, podskarbiego koronnego w latach 161 - pokaż numer telefonu -
4. W otoku ciąg dalszy legendy z awersu: SAM LIV NEC N SV GOT VAN Q HRI R (żmudzki, inflancki jak również Szwecji, Gotlandii, Wandalii dziedziczny król).



stan dobry



Moneta srebrna, średnica ok. 29,5 mm,waga ok 8g mennica Bydgoszcz

Katowice ul wojewodzka 14 sklep Starocie
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDhcSP5.html


Półtorak,Półtoraki Zygmunt III Waza Srebro Stara Moneta #2
Witam

Sprzedam Półtorak , srebro oryginał stan jak na zdjęciach 1624 rok

Zapraszam na pozostałe moje aukcje

za przesyłkę płacisz tylko raz



Wysyłka 6 zł list polecony

pobranie 18,50 zł
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDgnR7Z.html


Zygmunt III Waza półtorak 1624 Bydgoszcz

Zygmunt II August, denar Wilno, 1553 - ładny!


stan: jak na skanie, srebro 


nie wysyłam za granicę


 


Polecam i zapraszam na pozostałe moje aukcje!


 



Zobacz nasze pozostałe aukcje:


Strona "o mnie"Wszystkie aukcje


  


Link: allegro.pl/-i6082723030.html


Trojak Zygmunt III Waza 1622 lub 1624 Kraków
Do sprzedania trojak Zygmunta III Wazy z roku 1622 lub 1624r. Mennica Kraków. W razie pytań proszę pisać.

Cena za sztukę
Link: olx.pl/oferta/CID767-ID68tfD.html


Półtorak Zygmunt III Waza 50 sztuk.Polecam
Sprzedam półtoraki Zygmunta III Wazy 1587 do 1632 stany różne,ilość 50 sztuk:1620 1szt 1621 1szt 1622 7szt 1623 9szt 1624 8szt 1625 1szt 1626 2szt 1632 2szt 19 sztuk niewidoczna data.Jedna sztuka wyjdzie jedyne 17 zł.
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDaSAYW.html


Ort koronny 1624
Ort koronny 1624 R Zygmunt III Waza PRVSM z prawj I lewej stronie korony 2 ptaszki waga 6.76 grama rzadki okaz
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDcTun1.html


Półtorak 1624
Zygmunt III Waza

Mennica: Bydgoszcz

Zapraszam do obejrzenia moich pozostalych przedmiotow.
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDeGxrP.html


Zygmunt III Waza półtorak 1624 Bydgoszcz

Jerzy Wilhelm, półtorak Królewiec, 16Z7, b.rzadki


stan: jak na skanie, srebro


nie wysyłam za granicę


 


Polecam i zapraszam na pozostałe moje aukcje!


 



Zobacz nasze pozostałe aukcje:


Strona "o mnie"Wszystkie aukcje


  


Link: allegro.pl/-i5919494909.html


Zygmunt III Waza 1/4 Talara 1624
Witam moneta w idealnym stanie jak widać na zdjęciach dość niedostępna kto pierwszy ten lepszy
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDgL0j7.html


Jak czytać malarstwo polskie Folga-Januszewska
MOJE DANE

31-055 KRAKÓW
UL.MIODOWA 4
TEL.12 422-19-56
KOM. 665 221 722
ja@neostrada.pl

OPŁATY ZA PRZESYŁKI




WYSYŁKA POCZTA POLSKA

WPŁATA NA KONTO

STANDARDOWA
10,00 ZŁ
PRIORYTETOWA
15,00 ZŁ
ZA POBRANIEM PRZESYŁKA
PRIORYTETOWA
25,00 ZŁ
ODBIÓR OSOBISTY
0 ZŁ

KSIĘGARNIA



"jerzywo" ZAKUPY Z GWARANCJĄ

1. Prowadzimy księgarnię od 1990r. - patrz "o mnie"

2. Na Allegro jesteśmy od 2004r.

3. Kupując u nas mają Państwo gwarancje szybkiej wysyłki

4. W przypadku jakichkolwiek problemów / reklamacji

ewentualne dodatkowe koszty pokrywa nasza firma .

5. Bezpieczne pakowanie w karton .

6 Kupując na kilku aukcjach za wysyłkę płacisz raz .

7. Każdy zakup dokumentowany jest paragonem z kasy fiskalnej .

8. Na życzenie faktura vat

9. Wysyłka zaraz po wpłacie na konto




Jak czytać malarstwo polskie. Od XI wieku do 1914 roku


 


Przedstawiony wybór ponad 150 dzieł malarskich istotnych dla dziejów polskiej sztuki od końca XI wieku do wybuchu I wojny światowej ma na celu zwrócenie uwagi na bogactwo treści, na znaczenia i na formę obrazów, które powstawały w Polsce lub były zamawiane z myślą o polskim odbiorcy. Mamy więc przed sobą nie tylko malarstwo sztalugowe, ale także „obrazy” z ksiąg (iluminacja), obrazy będące elementem architektury (freski i malowidła ścienne) oraz ikony, których emocjonalny kult, jak w wypadku Matki Boskiej Częstochowskiej, przysłaniał nierzadko postać artystyczną dzieła. Czy poprzez ten wybór możemy „odczytać” kod kulturowy, czy istnieje jakaś specyfika treści, formy i wyrazu charakterystyczna dla jednej z najstarszych państwowości europejskich, jaką była Polska? Czy możemy w obrazach tych znajdować obraz świata leżącego na przecięciu wielu kultur, gdzie Wschód spotykał Zachód, gdzie religie i narodowości budowały różnorodność tradycji? Zaproponowany wybór dzieł jest próbą zebrania „malarskich głosów”, które tworzą „polski język wizualny”, ich „odczytywanie” jest zarazem prezentacją wielu metod, które historia sztuki zaproponowała, aby zbliżyć się do obiektów swoich badań. Czy próbą udaną, ocenić może czytelnik, a raczej chyba widz czytający.


 


 


SPIS TREŚCI


 



1. Sakramentarz Tyniecki, ok. 1060-1080 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9


2. Malowidła w komnacie trzeciej kondygnacji Wieży Mieszkalnej w Siedlęcinie, ok. 1340-1346 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12


3. Sceny Maryjne, Zwiastowanie Józefowi i postaci świętych. Polichromia w prezbiterium kościoła św. Jana Chrzciciela


(dawniej Bożogrobowców) w Gnieźnie, ok. 1350-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16


4. Św. Jan Chrzciciel i Św. Jan Ewangelista, tzw. Święci Janowie. Malowidła ścienne w prezbiterium


Bazyliki katedralnej pw. Świętych Janów w Toruniu, ok. 1351-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18


5. Zespół malowideł ze sceną fundacyjną Wierzbięty z Paniewic.


Opactwo pocysterskie pw. Najświętszej Marii Panny i św. Mikołaja, Ląd nad Wartą, 1370-1372 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20


6. Poliptyk Grudziądzki. Pomorze Gdańskie, ok. 1390 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24


7. Psałterz Królowej Jadwigi, zwany też Psałterzem fl oriańskim, ok. 1399-1400 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26


8. MISTRZ ANDRZEJ I WSPÓŁPRACOWNICY, Zespół fresków bizantyńsko-ruskich. Kaplica Zamkowa Trójcy Świętej


w Lublinie, ok. 1418 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28


9. MALARZ MAŁOPOLSKI, Epitafi um Wierzbięty z Branic, ok. 1425 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30


10. MISTRZ TRYPTYKU Z WIELOWSI, Legenda św. Jadwigi Śląskiej, ok. 1430-1440 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32


11. Matka Boska Częstochowska, XII-XIV w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37


12. Pietà z Tubądzina, ok. 1450 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40


13. Część środkowa Poliptyku św. Barbary, 1477 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42


14. MIKOŁAJ HABERSCHRACK, Kwatery Poliptyku Augustiańskiego, 1468 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45


15. MISTRZ CHÓRÓW ŚWIĘTOKRZYSKICH, Św. Eustachy na łowach, 1467 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48


16. JAN WIELKI, Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny. Kościół oo. Bernardynów w Warcie, ok. 1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50


17. Tablica Dziesięciorga Przykazań, ok. 1480-1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52


18. Graduał Jana Olbrachta, 1499-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56


19. Kodeks Baltazara Behema, 1503-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58


20. Mszał Erazma Ciołka, 1515-1518 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60


21. Grajkowie wśród motywów kwiatowych. Kościół Świętej Trójcy w Grębieniu koło Wielunia, ok. 1520-1530 . . . . . . . . . . . . . . . 62


22. MALARZ POZNAŃSKI, Rozsiekanie zwłok św. Stanisława, 1521 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64


23. Bitwa pod Orszą, ok. 1530 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67


24. STANISŁAW SAMOSTRZELNIK, Jan Długosz, Catalogus Archiepiscoporum Gnesnensium oraz Vitae


Episcoporum Cracoviensium, ok. 1531-1535 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70


25. MARCIN KOBER, Portret króla Stefana Batorego, ok. 1583 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72


26. MARCIN KOBER, Portret Anny Jagiellonki, ok. 1595 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74


27. Portret Katarzyny z Lubomirskich Ostrogskiej, 1597 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78


28. Rolka sztokholmska zwana także Rolką wazowską lub Polskim Rulonem, po 1605 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80


29. IZAAK VAN DER BLOCKE, Apoteoza Gdańska, 1606-1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84


30. ANTON MÖLLER, Model świata i społeczeństwa gdańskiego, ok. 1600 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86


31. Portret Tomasza Zamoyskiego, ok. 1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88


32. HERMAN HAN, Koronacja Najświętszej Marii Panny, 1623-1624 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90


33. TOMASZ DOLABELLA, Bitwa pod Lepanto, 1632 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94


34. TOMASZ DOLABELLA, Portret Stanisława Tęczyńskiego, ok. 1634 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96


35. BARTHOLOMÄUS MILWITZ, Pożar na Długim Targu w Gdańsku, ok. 1650-1656 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98


36. Portret profesora Jana Brożka, 1652 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100


37. BARTŁOMIEJ STROBEL, Portret Martina Opitza von Boberfelda, 1636-1637 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101


38. DANIEL SCHULTZ, Portret króla Jana Kazimierza, ok. 1660 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103


39. DANIEL SCHULTZ, Portret Jana Heweliusza, 1677 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106


40. ANDRZEJ STECH, Spacer przed murami Gdańska, 1670-1672 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108


41. FRANCISZEK LEKSZYCKI OFM, Taniec śmierci z kościoła Bernardynów w Krakowie, ok. 1670 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112


42-44. Portrety trumienne, XVII w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116


45. MICHEL ANGELO PALLONI, malowidła na sklepieniach przęseł południowej Galerii Pałacu Wilanowskiego,


ok. 1690 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118


46. JERZY ELEUTER SZYMONOWICZ SIEMIGINOWSKI, Pory roku, cykl malowideł w apartamentach


króla Jana III Sobieskiego i królowej Marii w Pałacu w Wilanowie, 1686 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120


47. BOGDAN TEODOR LUBIENIECKI, Portret rodziny, 1690-1700 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124


48. KRZYSZTOF LUBIENIECKI, Bakałarz, 1727 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126


49. SZYMON CZECHOWICZ, Złożenie do grobu, 1731 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128


50. Portret Kazimierza Boreyki, ok. 1735-1738 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130


51. JAKUB WESSEL, Portret Hieronima Floriana Radziwiłła, ok. 1746 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132


52-53. TADEUSZ KUNTZE-KONICZ, Sztuka (Akademia Sztuk), 1754; Fortuna, 1754 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134


54. FRANCISZEK SMUGLEWICZ, Cesarz Tytus wita Agrypę i Berenikę w Rzymie, 1785 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137


55. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy od strony Pragi, 1770 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140


56. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy z tarasu Zamku Królewskiego, 1773 . . . . . . . . . . . . . . 143


57. ZYGMUNT VOGEL, Widoki z Warszawy i okolic, 1791-1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146


58. MARCELLO BACCIARELLI, Sobieski pod Wiedniem, 1782-1783 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148


59-60. MARCELLO BACCIARELLI, Autoportret w brązowym fraku, 1793; Portret króla Stanisława Augusta


Poniatowskiego z klepsydrą, 1793 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150


61. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Towarzystwo na wycieczce nad jeziorem, po 1777 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152


62. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Elekcja Augusta III Wettina na króla polskiego w 1733 roku,


ok. 1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154


63. GIOVANNI BATTISTA LAMPI STARSZY, Portret Stanisława Feliksa Szczęsnego Potockiego z synami –


Jerzym i Stanisławem, 1788-1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156


64. JÓZEF PESZKA, Portret Stanisława Kublickiego, 1790-1791 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158


65. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Zebranie towarzyskie w parku, 1797 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160


66. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Konstytucja 3 maja 1791, 1806 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162


67. JAN RUSTEM, Portret Marii Mirskiej, Barbary Szumskiej i Adama Napoleona Mirskiego, ok. 1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164


68. ANTONI BRODOWSKI, Parys w czapce frygijskiej, ok. 1813-1814 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166


69-71. ANTONI BRODOWSKI, Edyp i Antygona, 1828; ALEKSANDER KOKULAR, Edyp i Antygona, 1825;


ALEKSANDER KOKULAR, Wnętrze salonu w domu artysty, ok. 1830 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168


72. WINCENTY KASPRZYCKI, Wystawa Sztuk Pięknych w Warszawie w 1828 roku, 1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171


73. MARCIN ZALESKI, Widok Pałacu w Łazienkach latem, 1836-1838 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174


74. FRANCISZEK KSAWERY LAMPI, Krajobraz górski z wodospadem, ok. 1820 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176


75. WALENTY WAŃKOWICZ, Portret Adama Mickiewicza na skale Ajudahu, 1827-1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178


76. JAN NEPOMUCEN GŁOWACKI, Morskie Oko, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180


77. FRANCISZEK TEPA, Portret Adama Józefa Potockiego, 1853 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182


78. FELIKS PĘCZARSKI, Szulerzy przy świecy, 1845 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184


79. PIOTR MICHAŁOWSKI, Defi lada przed Napoleonem, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186


80. PIOTR MICHAŁOWSKI, Napoleon na koniu [wersja duża], po 1846 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187


81. JANUARY SUCHODOLSKI, Bitwa pod Somosierrą, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189


82. HENRYK RODAKOWSKI, Portret generała Henryka Dembińskiego, 1852 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192


83. JÓZEF SIMMLER, Śmierć Barbary Radziwiłłówny, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194


84. ARTUR GROTTGER, Ucieczka Henryka Walezego z Polski, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198


85. ARTUR GROTTGER, Autoportret, 1867 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200


86. JULIUSZ KOSSAK, Amazonka, 1868 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202


87. HENRYK RODAKOWSKI, Wojna kokosza, 1872 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204


88. ALEKSANDER KOTSIS, Ostatnia chudoba, 1870 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206


89. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Patrol powstańczy, 1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208


90. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Noc, 1872-1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209


91. JAN MATEJKO, Stańczyk, 1862 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210


92. JAN MATEJKO, Kazanie Skargi, 1864 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212


93. JAN MATEJKO, Bitwa pod Grunwaldem, 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214


94. MAURYCY GOTTLIEB, Salome z głową świętego Jana, ok. 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224


95. WOJCIECH GERSON, Śmierć Przemysława, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226


96. HENRYK SIEMIRADZKI, Sąd Parysa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228


97. HENRYK SIEMIRADZKI, Dirce chrześcijańska, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230


98. FRANCISZEK ŻMURKO, Z rozkazu padyszacha, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232


99. MAURYCY GOTTLIEB, Ahasverus (Autoportret), 1876 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234


100-102. JÓZEF CHEŁMOŃSKI, Babie lato, 1875; Kuropatwy, 1891; Bociany, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235


103. JAN STANISŁAWSKI, Bodiaki, 1885; Bodiaki pod słońcem, 1895 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238


104. JÓZEF BRANDT, Matka Boska Poczajowska (Modlitwa na stepie), ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240


105. ALEKSANDER GIERYMSKI, W altanie, 1882 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243


106. JÓZEF PANKIEWICZ, Lato, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 246


107. LEON WYCZÓŁKOWSKI, Kopanie buraków I, przed 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248


108. ALEKSANDER KOTSIS, Giewont, ok. 1870-1875 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 250


109. ADAM CHMIELOWSKI, Opuszczona plebania, 1888 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252


110. ALEKSANDER GIERYMSKI, Piaskarze, 1887 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254


111. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Nowy Świat w Warszawie w słońcu (w dzień letni), 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256


112. STANISŁAW WITKIEWICZ, Pejzaż zimowy z Tatr, po 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258


113. STANISŁAW WITKIEWICZ, Czarny staw – kurniawa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260


114. JULIAN FAŁAT, Oszczepnicy, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262


115. LUDWIK DE LAVEAUX, W drodze do Morskiego Oka, 1889 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264


116. WOJCIECH GERSON, Cmentarz w górach, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266


117. JÓZEF PANKIEWICZ, Nokturn – Łabędzie w Ogrodzie Saskim w Warszawie nocą, 1893-1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268


118. WITOLD PRUSZKOWSKI, Wizja, ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270


119. JACEK MALCZEWSKI, Melancholia, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273


120. JACEK MALCZEWSKI, Sztuka w zaścianku, 1896 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 276


121. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Chochoły (Planty nocą), 1898-1899 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 278


122. WOJCIECH WEISS, Opętanie, 1899-1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 280


123. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Szał (szkic), 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 282


124. WŁADYSŁAW ŚLEWIŃSKI, Czesząca się, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284


125. WOJCIECH WEISS, Wiosna, 1898 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286


126. APOLONIUSZ KĘDZIERSKI, Dziewczyna z dzbanem, ok. 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288


127. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Macierzyństwo, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290


128. JÓZEF MEHOFFER, Dziwny ogród, 1902-1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 292


129. JACEK MALCZEWSKI, Śmierć, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295


130. JACEK MALCZEWSKI, Hamlet polski – portret Aleksandra Wielopolskiego, 1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 297


131. EDWARD OKUŃ, Autoportret z żoną na tle Anticoli Corrado, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298


132. FERDYNAND RUSZCZYC, Stare jabłonie, 1900 . . . . . . . . . . . . . . .



Link: allegro.pl/-i6075987815.html


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rafikiexe.pev.pl


  • © Moje życie nie jest ani więcej, ani mniej warte niż jakiekolwiek inne.. Design by Colombia Hosting