Partycypacja w zarządzaniu a motywowanie pracowników
PARTYCYPACJA W ZARZĄDZANIU A MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
Jarosław Piwowarczyk
Oficyna Ekonomiczna
Kraków 2006
Od początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku na całym niemal świecie można zaobserwować zwiększanie się zainteresowania partycypacją pracowników w zarządzaniu firmą. Wiąże się ono z tymi koncepcjami zarządzania, które odwołują się do przedsiębiorczości i kreatywności pracowników, takimi jak zarządzanie zmianami, zarządzanie jakością czy koncepcja organizacji opartej na wiedzy.
Autor scharakteryzował różnorodne formy partycypacji pracowników w zarządzaniu firmą oraz ukazał, jak wpływają one na poziom i charakter ich motywacji do pracy. W książce zostały również poruszone takie zagadnienia, jak:
psychologiczne mechanizmy motywacji,motywowanie do pracy jako element systemu zarządzania organizacją,miejsce partycypacji decyzyjnej i finansowej w teorii zarządzania,cywilizacyjny kontekst partycypacji,zakres pracowniczego uczestnictwa w zarządzaniu w Polsce na tle innych krajów.
Publikacja zawiera wyniki przeprowadzonych przez autora badań dotyczących zakresu, przejawów i efektów udziału pracowników w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
SPIS TREŚCI:
Wstęp
Część I Motywacja do pracy w systemie zarządzania organizacją
Rozdział 1. Człowiek i jego potencjał a praca zawodowa
Człowiek i praca
Koncepcja potencjału pracy i jego elementy
Rozdział 2. System zarządzania przedsiębiorstwem
Zarządzanie firmą w ujęciu systemowym
Motywowanie wśród funkcji kierowniczych
Rozdział 3. Psychologiczne mechanizmy motywacji
Istota i rodzaje motywacji
Potrzeby i objawy ich niezaspokojenia
Motywacja jako proces psychicznej regulacji
Zakończenie i przerwanie procesu motywacji
Rozdział 4. Teorie motywacji do pracy
Istota teorii motywacji
Krytyka teorii treści
Wybrane teorie procesu
Rozdział 5. System motywowania w przedsiębiorstwie
Systemowe ujęcia czynników motywujących do pracy
Instrumentarium z zakresu wynagradzania
Pozostałe instrumenty motywowania
Część II Problem partycypacji w teorii zarządzania
Rozdział 6. Geneza partycypacji pracowniczej
Kapitalizm a uczestnictwo w zarządzaniu
Partycypacja pracownicza w gospodarce socjalistycznej
Chrześcijańska myśl społeczna o partycypacji
Rozdział 7. Istota partycypacji pracowniczej i jej klasyfikacja
Definicje partycypacji
Rodzaje uczestnictwa w zarządzaniu
Rozdział 8. Bezpośrednia partycypacja decyzyjna
Decentralizacja władzy
Techniki grupowego współdecydowania pracowników
Rozdział 9. Instytucje partycypacji przedstawicielskiej
Związki zawodowe
Udział pracowników w radzie nadzorczej
Rada zakładowa
Mąż zaufania i inne instytucje przedstawicielskie
Rozdział 10. Konsekwencje współuczestnictwa pracowników w zarządzaniu
Część III. Cywilizacyjny kontekst partycypacji
Rozdział 11. Kulturowe uwarunkowania partycypacji
Rozdział 12. Wybrane modele uczestnictwa pracowników w zarządzaniu
Model japoński
Model amerykański
Model niemiecki
Rozdział 13. Partycypacja a wyzwania współczesności
Partycypacja a globalizacja
Narzędzia komunikowania się wspomagające uczestnictwo w zarządzaniu
Partycypacja a nowe rozwiązania organizacyjne
Podsumowanie
Załączniki
1. Kwestionariusz ankietowy
2. Struktura przedsiębiorstw, z których odesłano ankietę pocztową
3. Kwestionariusz do badania zakresu, form i efektów partycypacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem
4. Struktura firm, z których przedstawicielami przeprowadzono ankiety audytoryjne
5. Inne kwestionariusze wykorzystane w badaniach
Literatura
Ustawy
Indeks
Link: olx.pl/oferta/CID751-IDhb1Cj.html
Kierownik w Manufakturze Cukierków
Manufaktura Cukierków lider w ręcznej produkcji słodyczy w Polsce, poszukuje kandydatów lub kandydatki na stanowisko:
KIEROWNIK
Opis stanowiska:
- Skuteczne zarządzanie lokalem sprzedażowo-gastronomicznym
- Zarządzanie kilkunastoosobowym zespołem pracowników oraz nadzorowanie rekrutacji
- Motywowanie pracowników
- Zarządzanie sklepem i ręczną produkcją słodyczy, tworzenie jego strategii rozwoju, działania marketingowe,
- Kontakt z dostawcami, optymalizacja kosztów zakupów
- Aktywne planowanie działań marketingowych: udział w akcjach promocyjnych, reklamowych, eventach
- Bieżące zarządzanie ekspozycją
- Dbanie najwyższy poziom obsługi klienta
- Kontrola dokumentacji prowadzonej dla Sanepid
- Raportowanie pracy własnej oraz podległego zespołu
Oczekujemy:
- Doświadczenia min. 2 letnie doświadczenia na stanowisku kierowniczym w restauracji lub sklepie
- Doświadczenia w zarządzaniu zespołem
- Kreatywnego rozwoju lokalu
- Samodzielności, skuteczności i odpowiedzialności w działaniu
- Umiejętności komunikacyjnych interpersonalnych
- Pozytywnej energii, zapału i entuzjazm w działaniu
- Umiejętność pracy w zespole, doskonałej organizacji pracy
- Dyspozycyjności, elastyczności i uczciwości
- Oczekujemy znajomości zagadnień z zakresu marketingu i PR
- Realizacji celów sprzedażowych
- Znajomości języka angielskiego
Oferujemy:
- ciekawą i odpowiedzialną pracę
- atrakcyjne wynagrodzenie połączone z systemem premiowym za osiągane wyniki
- możliwość ciągłego podnoszenia kwalifikacji
Zainteresowanych prosimy o składanie CV wraz z listem motywacyjnym na adres mailowy.
Link: olx.pl/oferta/CID4-IDhWl75.html
Książka "Zarządzanie jakością w sektorze usług finansowych" Tony Ansel
Tematem ogłoszenia jest książka pt: "Zarządzanie jakością w sektorze usług finansowych" Tony Ansell
Wraz z nasileniem się zjawiska walki konkurencyjnej i presji na obniżanie kosztów w sektorze usług finansowych coraz większy nacisk kładzie się na podnoszenie i doskonalenie jakości świadczonych usług.
Tony Ansell wyczerpująco omawia narzędzia stosowane w zarządzaniu jakością oraz sposoby ich praktycznego wykorzystania w bankach, towarzystwach budowlanych i ubezpieczeniowych oraz innych instytucjach finansowych.
Autor bardzo przystępnie opisuje metody wprowadzania kultury pro-jakościowej na wszystkich szczeblach organizacji.
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W SEKTORZE USŁUG FINANSOWYCH
to przewodnik obejmujący:
- rozpoznawanie wymagań klientów;
- analizę problemów;
- gromadzenie informacji zarządczej dotyczącej jakości;
- projektowanie jakości;
- szkolenie i motywowanie pracowników;
- analizowanie procesów prowadzących
- do podniesienia jakości;
- planowanie sytuacyjne.
Opisy są uzupełnione wieloma przykładami, rysunkami i tabelami.
Wysyłka przelew - 8 zł
Wysyłka za pobraniem -15 zł
Link: olx.pl/oferta/CID751-IDbhMp3.html
Trening Menadżerski - Czyli Sztuka Zarządzania Zespołem - PROMOCJA!
Trening Menadżerski - czyli Sztuka Zarządzania Zespołem – 16 godzin
Na kursie nauczysz się m.in. jak zarządzać i motywować pracowników
Program kursu:
1. Co to jest zarządzanie?
2. Style kierowania – dobór efektywnego stylu kierowania
3. Funkcje kierowania
4. Rola menadżera a rola lidera
5. Umiejętność bycia przywódcą w nowoczesnym zarządzaniu
6. Budowanie wizerunku i autorytetu dobrego szefa
7. Firma jako zespół – planowanie i organizowanie pracy zespołu
8. Efektywna komunikacja w zarządzaniu – dobra rozmowa menadżerska i jej etapy
9. Motywowanie w zarządzaniu zespołem
10. Delegowanie zadań jak to zrobić motywująco
11. Kontrola – motywuje czy zniechęca?
12. Konflikty w zespole pracowniczym – sposoby ich rozwiązywania.
Po ukończeniu szkolenia otrzymasz:
1. Zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie paragrafu 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 622)
2. Certyfikat o ukończeniu szkolenia zgodny z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dn. 14 maja 2014r. w sprawie poszczególnych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. z 2013r. poz.667)
W cenie szkolenia zapewniamy Państwu:
Materiały szkoleniowe w postaci:
-skryptu tematycznego
-notatnika
-teczki
-długopisu
oraz: serwis kawowy
Zadzwoń lub Napisz do Nas! Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania :-)
Nie czekaj aż ominie Cię promocja.
Link: olx.pl/oferta/CID751-ID7AYaL.html
Budowanie i pomiar kapitału ludzkiego w firmie Paweł Bochniarz, Krzysz
Budowanie i pomiar kapitału ludzkiego w firmie Paweł Bochniarz, Krzysztof Gugała
Książka jest nowa, pochodzi z byłej księgarni, może być przykurzona. Jeżeli ważny jest rok wydania proszę zapytać to sprawdzę. Wysyłka jednej książki 5zł. Wysyłka dowolnej ilości książek 12zł, kurier 15zł.
Lata 90. XX wieku przyniosły długo oczekiwaną przez praktyków HR akceptację strategicznej roli zarządzania zasobami ludzkimi. Czy jednak sukces nie został ogłoszony zbyt wcześnie? Co prawda wszyscy chętnie podpiszą się już pod stwierdzeniem, że to ludzie są najistotniejszym aktywem przedsiębiorstwa, jednak w praktyce nie doczekało się ono urzeczywistnienia. Szczytem możliwości dyrektora HR jest dziś włączenie w poczet członków zarządu i możliwość wpisania planowanych działań w zakresie zarządzania personelem w strategię biznesową przedsiębiorstwa. Autorzy książki wskazują, że w gospodarce opartej na wiedzy dział HR ma swoją własną strategiczną misję, która polega na budowaniu kapitału ludzkiego firmy. Powinna ona być traktowana na równi z innymi celami strategicznymi przedsiębiorstwa. Ażeby jednak, dział HR rzeczywiście spełniał funkcję kluczową, musi wypracować i opanować nowy warsztat narzędzi podejmowania decyzji, analizy ryzyka i mierzenia efektów działań. Książka z jednej strony prezentuje znaczenie najważniejszych pojęć związanych z budowaniem i pomiarem kapitału ludzkiego, a z drugiej pokazuje na przykładach, jak można stosować te narzędzia, by w zarządzaniu personelem osiągać wysoki poziom profesjonalizmu. Autorzy książki - Paweł Bochniarz i Krzysztof Gugała - od początkulat 90. zajmują się zarządzaniem zasobami ludzkimi w charakterze menedżerów, i doradców i trenerów firm. Dysponują szerokim wachlarzem doświadczeń obejmujących wszystkie aspekty zarządzania ludźmi, a więc rekrutację, motywowanie i rozwój pracowników. Współpracują od lat z czołowymi międzynarodowymi firmami doradczymi zajmującymi się zagadnieniami HR.
Link: olx.pl/oferta/CID751-IDdeYmt.html
Skuteczne zarządzanie sprzedażą
Książka przeznaczona jest dla wszystkich kierujących sprzedawcami osób, a więc zarówno tych, dla których jest to ich wyłącznym zadaniem, jak i tych, dla których stanowi ono zaledwie element szerzej zakreślonych obowiązków. Mogą z niej skorzystać także sami sprzedawcy, jeśli chcą podnieść jakość i efektywność swojej pracy. W niniejszym opracowaniu znajduje się wiele praktycznych rad i wskazówek dotyczących tworzenia bądź reorganizacji istniejących już działów handlowych oraz takiego kierowania nimi, aby stały się lepsze. Zasadniczym celem Autora jest podkreślenie znaczenia, jakie dla sukcesu w zarządzaniu sprzedażą ma: właściwa rekrutacja i selekcja personelu; motywowanie, wynagradzanie i szkolenie pracowników; kultura i styl zarządzania; praca z członkami zespołu; nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z klientami; stałe podnoszenie jakości ich obsługi. I tym też problemom, których właściwe rozwiązanie umożliwia stałe poprawianie wyników sprzedaży, poświęcona jest prezentowana książka.
Link: olx.pl/oferta/CID751-ID4HTXj.html
Andrzej Gospodarowicz - Zarządzanie bankiem komercyjnym
Andrzej Gospodarowicz - Zarządzanie bankiem komercyjnym
W książce przedstawiono ważniejsze problemy związane z zarządzaniem bankiem traktowanym jako specyficzne przedsiębiorstwo. Poszczególne rozdziały dotyczą więc: planowania strategicznego, marketingu bankowego, zarządzania kadrami, zarządzania jakością, kontroli wewnętrznej, systemów informatycznych w procesie zarządzania, struktur organizacyjnych banków. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków finanse
i bankowość oraz zarządzanie i marketing, słuchaczy studiów podyplomowych, pracowników banków, zwłaszcza tych, którzy przygotowują się do egzaminów kwalifikacyjnych.
Spis treści:
Wstęp
1. Zarządzanie strategiczne bankiem
Definicje strategii i zarządzania strategicznego
Pojęcie analizy strategicznej banku oraz jej metody
Wybór strategii banku oraz kontrola jej realizacji
2. Marketing bankowy
Specyfikacja marketingu bankowego
Instrumenty marketingu bankowego
Bankowy System Informacji Marketingowej
Technologie informatyczne w marketingu bankowym
3. Zarządzanie kadrami w banku
Pojęcie i znaczenie zarządzania kadrami
Współczesne ujęcie i struktura funkcji personalnej
Planowanie kadr
Pozyskiwanie pracowników
Rozwój pracowników
Motywowanie kadr
Odejścia z organizacji
Kontrola funkcji personalnej
Kierunki racjonalizacji zarządzania kadrami
4. Zarządzanie jakością w banku
Podstawowe pojęcia i rys historyczny
Polityka jakości
System jakości
System ISO 9000 i normy jakości
Koszty jakości
Kompleksowe zarządzanie przez jakość
Klient i pracownik w zarządzaniu przez jakość
Procesy w zarządzaniu przez jakość
Uwagi końcowe
5. Kontrola wewnętrzna w banku
Zadania, funkcje i rodzaje kontroli
Kontrolowanie i controling jako elementy skutecznego kierowania
Miejsce kontroli wewnętrznej w strukturze organizacyjnej banku
Organizacja kontroli wewnętrznej
6. Systemy informatyczne w zarządzaniu bankiem
Rola informacji w zarządzaniu bankiem
Cechy charakterystyczne nowoczesnych systemów informatycznych w bankowości
Rodzaje bankowych systemów informatycznych
Systemy ekspertowe w zastosowaniach bankowych
7. Struktury organizacyjne banków
Organizacja, jej ujęcie funkcjonalne i strukturalne
Składniki organizacji jako elementy jej struktury
Struktura organizacyjna i jej cechy właściwe
Możliwe typy struktur organizacyjnych w bankach
Literatura
Załącznik
Wysyłka: list polecony priorytetowy - 7,00 zł
Link: olx.pl/oferta/CID751-ID44WaF.html
manager operacyjny
Fitness & Wellness Club Stary Hangar poszukuje wysoce zmotywowanej i ponadprzeciętnej osoby na stanowisko Managera operacyjnego.
Miejsce pracy: Gliwice
Główne obowiązki:
- odpowiedzialność za wzorowe funkcjonowanie operacyjne klubu
- współpraca z zespołem,
- bezpośredni kontakt z klientami klubu
- diagnoza potrzeb klienta i profesjonalne wsparcie w doborze
produktów
- budowanie relacji z klientami klubu
- zaangażowanie w procesy sprzedażowe i po sprzedażowe
- realizację wyznaczonych progów sprzedażowych
- planowanie i współtworzenie strategii rozwoju klubu
- organizacja projektów/wydarzeń/eventów/ maratonów i innych
działań przeprowadzanych w klubie
- czynny udział we wdrażaniu kreatywnych rozwiązań
- szkolenie i podnoszenie kwalifikacji podległych pracowników
- angażowanie pracowników w życie firmy
- motywowanie i ocena efektywności pracowników
- hospitacje zajęć grupowych
- sporządzanie okresowych raportów
Wymagania i kompetencje:
- co najmniej roczne doświadczenie poparte sukcesami w
zarządzaniu klubem fitness
- udokumentowane doświadczenie w zakresie współpracy z działami
sprzedaży i marketingu
- bardzo dobra znajomość lokalnego rynku fitness
- mile widziane doświadczenie z zakresu sportu/fitness - otwartość
na ludzi, komunikatywność - łatwość w nawiązywaniu kontaktów
- miła aparycja
- entuzjazm i energiczność
- dyspozycyjność (również w weekendy) - komunikatywna
znajomość języka angielskiego
Co oferujemy:
- stałą i ciekawą pracę pełną wyzwań w prężnie rozwijającej się
firmie branży fitness
- możliwości rozwoju oraz awansu zawodowego
- narzędzia pracy telefon komórkowy, komputer,szkolenia
- przyjazną atmosferę w młodym i przyjaznym zespole
współpracowników
- atrakcyjne wynagrodzenie
- pakiet sportowy
Narzędzia pracy: komórka i laptop
Prezentacja firmy
Fitness & Wellness Club Stary Hangar to miejsce wyjątkowe w skali całego kraju. To klub z niepowtarzalną atmosferą, gdzie fitness oznacza nie tylko system ćwiczeń, ale także styl życia dający poczucie satysfakcji z optymalnie wykorzystanego czasu na relaks, w sportowej oprawie.
Prosimy o przesyłanie przez formularz kontaktowy CV wraz z zdjęciem oraz o dopisanie następującej klauzuli:" Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji firmy Stary Hangar Sp. z o.o. zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. Dz. U. z 2002 r., o Ochronie Danych Osobowych, DzU nr 133, poz. 883.
Link: olx.pl/oferta/CID4-IDfUSlW.html
Zarządzanie przez zaangażowanie M. Juchnowicz
Stan książki bardzo dobry, miejscami tekst zaznaczony ołówkiem, ale nie jakoś bardzo dużo ;)
Autor: Marta Juchnowicz
Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne , Październik 2010
ISBN: 978 - pokaż numer telefonu -
884-0
Liczba stron: 226
Wymiary: 170 x 245 mm
Zarządzanie przez zaangażowanie jest zbiorem metod i technik wpływania na aktywność zawodową pracowników, ukierunkowanych na kształtowanie zaangażowania w pracę i działalność organizacji. Autorka przedstawia w książce zmiany zachodzące w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji, istotę koncepcji zarządzania przez zaangażowanie, problemy z oceną i pomiarem zaangażowania, diagnozowanie zaangażowania w polskich organizacjach, motywowanie w zarządzaniu przez zaangażowanie, sposoby motywowania do współuczestnictwa.
SPIS TREŚCI:
Od Autorki
Rozdział 1. Przesłanki zmian zachodzących w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji
1. Zarządzanie kapitałem ludzkim w turbulentnym otoczeniu
2. Paradygmat elastycznego zarządzania kapitałem ludzkim
3. Wymagania organizacji wiedzy
4. Wzrost znaczenia kultury organizacyjnej
5. Współczesne wyzwania wobec postaw pracowników w procesie pracy
Rozdział 2. Założenia koncepcji zarządzania przez zaangażowanie
1. Istota zaangażowania pracownika z punktu widzenia zarządzania
2. Zjawiska „pętli” i „luki” zaangażowania
3. Znaczenie poziomu zaangażowania pracowników
4. Istota koncepcji zarządzania przez zaangażowanie
5. Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa a zaangażowanie pracowników
Rozdział 3. Dylematy oceny i pomiaru poziomu zaangażowania pracowników
1. Czynniki determinujące poziom zaangażowania pracowników
2. Sposoby pomiaru poziomu zaangażowania pracowników
3. Koncepcja oceny poziomu zaangażowania pracowników w organizację oraz poziomu zaangażowania w pracę w organizacji wiedzy
Rozdział 4. Diagnoza zaangażowania pracowników w organizacjach funkcjonujących w Polsce
1. Metodologia badania oraz charakterystyka próby badawczej
2. Analiza poziomu zaangażowania pracowników w organizację w polskiej praktyce gospodarczej
3. Determinanty poziomu zaangażowania pracowników w organizację
4. Czynniki szczegółowe kształtujące poziom zaangażowania pracowników w organizację
5. Poziom zaangażowania pracowników w organizację a decyzje o zmianie miejsca pracy
6. Analiza poziomu zaangażowania w pracę
Rozdział 5. Motywowanie w zarządzaniu przez zaangażowanie
1. Nowe podejście do kształtowania aktywności zawodowej pracowników
2. Kultura zaufania fundamentem zarządzania przez zaangażowanie
3. Warunki skutecznego motywowania w zarządzaniu przez zaangażowanie
Rozdział 6. System motywacyjny a zaangażowanie pracowników
1. Zakres problemowy systemu motywacyjnego — system motywacyjny a system wynagrodzeń
2. Strategia motywacyjna
3. Wynagrodzenie powiązane z kompetencjami
4. Sposoby motywowania do współuczestnictwa
Bibliografia
Załączniki
Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety
Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety do firmy
Załącznik 3. Kwestionariusz wywiadu z kadrą menedżerską
Załącznik 4. Klasyfikacja stwierdzeń do analizy aspektów zaangażowania w organizację
Załącznik 5. Diagnoza zaangażowania pracowników (raport z badania)
Link: olx.pl/oferta/CID751-IDcvnRb.html
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plrafikiexe.pev.pl