Katalog znalezionych fraz
Moje życie nie jest ani więcej, ani mniej warte niż jakiekolwiek inne..

Partycypacja w zarządzaniu a motywowanie pracowników
PARTYCYPACJA W ZARZĄDZANIU A MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW

Jarosław Piwowarczyk

Oficyna Ekonomiczna

Kraków 2006



Od początku lat dziewięćdziesiątych XX wieku na całym niemal świecie można zaobserwować zwiększanie się zainteresowania partycypacją pracowników w zarządzaniu firmą. Wiąże się ono z tymi koncepcjami zarządzania, które odwołują się do przedsiębiorczości i kreatywności pracowników, takimi jak zarządzanie zmianami, zarządzanie jakością czy koncepcja organizacji opartej na wiedzy.



Autor scharakteryzował różnorodne formy partycypacji pracowników w zarządzaniu firmą oraz ukazał, jak wpływają one na poziom i charakter ich motywacji do pracy. W książce zostały również poruszone takie zagadnienia, jak:



psychologiczne mechanizmy motywacji,motywowanie do pracy jako element systemu zarządzania organizacją,miejsce partycypacji decyzyjnej i finansowej w teorii zarządzania,cywilizacyjny kontekst partycypacji,zakres pracowniczego uczestnictwa w zarządzaniu w Polsce na tle innych krajów.



Publikacja zawiera wyniki przeprowadzonych przez autora badań dotyczących zakresu, przejawów i efektów udziału pracowników w zarządzaniu przedsiębiorstwem.



SPIS TREŚCI:



Wstęp



Część I Motywacja do pracy w systemie zarządzania organizacją 



Rozdział 1. Człowiek i jego potencjał a praca zawodowa

  Człowiek i praca 

  Koncepcja potencjału pracy i jego elementy



Rozdział 2. System zarządzania przedsiębiorstwem 

  Zarządzanie firmą w ujęciu systemowym

  Motywowanie wśród funkcji kierowniczych 



Rozdział 3. Psychologiczne mechanizmy motywacji

  Istota i rodzaje motywacji 

  Potrzeby i objawy ich niezaspokojenia 

  Motywacja jako proces psychicznej regulacji 

  Zakończenie i przerwanie procesu motywacji 



Rozdział 4. Teorie motywacji do pracy 

  Istota teorii motywacji

  Krytyka teorii treści

  Wybrane teorie procesu



Rozdział 5. System motywowania w przedsiębiorstwie 

  Systemowe ujęcia czynników motywujących do pracy 

  Instrumentarium z zakresu wynagradzania

  Pozostałe instrumenty motywowania



Część II Problem partycypacji w teorii zarządzania 



Rozdział 6. Geneza partycypacji pracowniczej 

  Kapitalizm a uczestnictwo w zarządzaniu

  Partycypacja pracownicza w gospodarce socjalistycznej 

  Chrześcijańska myśl społeczna o partycypacji 



Rozdział 7. Istota partycypacji pracowniczej i jej klasyfikacja

  Definicje partycypacji 

  Rodzaje uczestnictwa w zarządzaniu 



Rozdział 8. Bezpośrednia partycypacja decyzyjna

  Decentralizacja władzy 

  Techniki grupowego współdecydowania pracowników 



Rozdział 9. Instytucje partycypacji przedstawicielskiej 

  Związki zawodowe 

  Udział pracowników w radzie nadzorczej 

  Rada zakładowa 

  Mąż zaufania i inne instytucje przedstawicielskie



Rozdział 10. Konsekwencje współuczestnictwa pracowników w zarządzaniu 



Część III. Cywilizacyjny kontekst partycypacji 



Rozdział 11. Kulturowe uwarunkowania partycypacji 



Rozdział 12. Wybrane modele uczestnictwa pracowników w zarządzaniu 

  Model japoński 

  Model amerykański

  Model niemiecki 



Rozdział 13. Partycypacja a wyzwania współczesności 

  Partycypacja a globalizacja 

  Narzędzia komunikowania się wspomagające uczestnictwo w zarządzaniu 

  Partycypacja a nowe rozwiązania organizacyjne 

  Podsumowanie



Załączniki

1. Kwestionariusz ankietowy 

2. Struktura przedsiębiorstw, z których odesłano ankietę pocztową 

3. Kwestionariusz do badania zakresu, form i efektów partycypacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem 

4. Struktura firm, z których przedstawicielami przeprowadzono ankiety audytoryjne

5. Inne kwestionariusze wykorzystane w badaniach



Literatura 

Ustawy 

Indeks 
Link: olx.pl/oferta/CID751-IDhb1Cj.html



Kierownik w Manufakturze Cukierków
Manufaktura Cukierków lider w ręcznej produkcji słodyczy w Polsce, poszukuje kandydatów lub kandydatki na stanowisko:

KIEROWNIK

Opis stanowiska:

- Skuteczne zarządzanie lokalem sprzedażowo-gastronomicznym

- Zarządzanie kilkunastoosobowym zespołem pracowników oraz nadzorowanie rekrutacji

- Motywowanie pracowników

- Zarządzanie sklepem i ręczną produkcją słodyczy, tworzenie jego strategii rozwoju, działania marketingowe,

- Kontakt z dostawcami, optymalizacja kosztów zakupów

- Aktywne planowanie działań marketingowych: udział w akcjach promocyjnych, reklamowych, eventach

- Bieżące zarządzanie ekspozycją

- Dbanie najwyższy poziom obsługi klienta

- Kontrola dokumentacji prowadzonej dla Sanepid

- Raportowanie pracy własnej oraz podległego zespołu



Oczekujemy:

- Doświadczenia min. 2 letnie doświadczenia na stanowisku kierowniczym w restauracji lub sklepie

- Doświadczenia w zarządzaniu zespołem

- Kreatywnego rozwoju lokalu

- Samodzielności, skuteczności i odpowiedzialności w działaniu

- Umiejętności komunikacyjnych interpersonalnych

- Pozytywnej energii, zapału i entuzjazm w działaniu

- Umiejętność pracy w zespole, doskonałej organizacji pracy

- Dyspozycyjności, elastyczności i uczciwości

- Oczekujemy znajomości zagadnień z zakresu marketingu i PR

- Realizacji celów sprzedażowych

- Znajomości języka angielskiego



Oferujemy:

- ciekawą i odpowiedzialną pracę

- atrakcyjne wynagrodzenie połączone z systemem premiowym za osiągane wyniki

- możliwość ciągłego podnoszenia kwalifikacji

Zainteresowanych prosimy o składanie CV wraz z listem motywacyjnym na adres mailowy.
Link: olx.pl/oferta/CID4-IDhWl75.html


Książka "Zarządzanie jakością w sektorze usług finansowych" Tony Ansel
Tematem ogłoszenia jest książka pt: "Zarządzanie jakością w sektorze usług finansowych" Tony Ansell



Wraz z nasileniem się zjawiska walki konkurencyjnej i presji na obniżanie kosztów w sektorze usług finansowych coraz większy nacisk kładzie się na podnoszenie i doskonalenie jakości świadczonych usług.

Tony Ansell wyczerpująco omawia narzędzia stosowane w zarządzaniu jakością oraz sposoby ich praktycznego wykorzystania w bankach, towarzystwach budowlanych i ubezpieczeniowych oraz innych instytucjach finansowych.

Autor bardzo przystępnie opisuje metody wprowadzania kultury pro-jakościowej na wszystkich szczeblach organizacji.



ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W SEKTORZE USŁUG FINANSOWYCH

to przewodnik obejmujący:

- rozpoznawanie wymagań klientów;

- analizę problemów;

- gromadzenie informacji zarządczej dotyczącej jakości;

- projektowanie jakości;

- szkolenie i motywowanie pracowników;

- analizowanie procesów prowadzących

- do podniesienia jakości;

- planowanie sytuacyjne.



Opisy są uzupełnione wieloma przykładami, rysunkami i tabelami.



Wysyłka przelew - 8 zł

Wysyłka za pobraniem -15 zł
Link: olx.pl/oferta/CID751-IDbhMp3.html


Trening Menadżerski - Czyli Sztuka Zarządzania Zespołem - PROMOCJA!
Trening Menadżerski - czyli Sztuka Zarządzania Zespołem – 16 godzin

Na kursie nauczysz się m.in. jak zarządzać i motywować pracowników



Program kursu:

1. Co to jest zarządzanie?

2. Style kierowania – dobór efektywnego stylu kierowania

3. Funkcje kierowania

4. Rola menadżera a rola lidera

5. Umiejętność bycia przywódcą w nowoczesnym zarządzaniu

6. Budowanie wizerunku i autorytetu dobrego szefa

7. Firma jako zespół – planowanie i organizowanie pracy zespołu

8. Efektywna komunikacja w zarządzaniu – dobra rozmowa menadżerska i jej etapy

9. Motywowanie w zarządzaniu zespołem

10. Delegowanie zadań jak to zrobić motywująco

11. Kontrola – motywuje czy zniechęca?

12. Konflikty w zespole pracowniczym – sposoby ich rozwiązywania.



Po ukończeniu szkolenia otrzymasz:

1. Zaświadczenie o ukończeniu kursu na podstawie paragrafu 18 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 stycznia 2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. poz. 622)

2. Certyfikat o ukończeniu szkolenia zgodny z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dn. 14 maja 2014r. w sprawie poszczególnych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. z 2013r. poz.667)



W cenie szkolenia zapewniamy Państwu:

Materiały szkoleniowe w postaci:

-skryptu tematycznego

-notatnika

-teczki

-długopisu

oraz: serwis kawowy



Zadzwoń lub Napisz do Nas! Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania :-)

Nie czekaj aż ominie Cię promocja.
Link: olx.pl/oferta/CID751-ID7AYaL.html


Budowanie i pomiar kapitału ludzkiego w firmie Paweł Bochniarz, Krzysz
Budowanie i pomiar kapitału ludzkiego w firmie Paweł Bochniarz, Krzysztof Gugała



Książka jest nowa, pochodzi z byłej księgarni, może być przykurzona. Jeżeli ważny jest rok wydania proszę zapytać to sprawdzę. Wysyłka jednej książki 5zł. Wysyłka dowolnej ilości książek 12zł, kurier 15zł.



Lata 90. XX wieku przyniosły długo oczekiwaną przez praktyków HR akceptację strategicznej roli zarządzania zasobami ludzkimi. Czy jednak sukces nie został ogłoszony zbyt wcześnie? Co prawda wszyscy chętnie podpiszą się już pod stwierdzeniem, że to ludzie są najistotniejszym aktywem przedsiębiorstwa, jednak w praktyce nie doczekało się ono urzeczywistnienia. Szczytem możliwości dyrektora HR jest dziś włączenie w poczet członków zarządu i możliwość wpisania planowanych działań w zakresie zarządzania personelem w strategię biznesową przedsiębiorstwa. Autorzy książki wskazują, że w gospodarce opartej na wiedzy dział HR ma swoją własną strategiczną misję, która polega na budowaniu kapitału ludzkiego firmy. Powinna ona być traktowana na równi z innymi celami strategicznymi przedsiębiorstwa. Ażeby jednak, dział HR rzeczywiście spełniał funkcję kluczową, musi wypracować i opanować nowy warsztat narzędzi podejmowania decyzji, analizy ryzyka i mierzenia efektów działań. Książka z jednej strony prezentuje znaczenie najważniejszych pojęć związanych z budowaniem i pomiarem kapitału ludzkiego, a z drugiej pokazuje na przykładach, jak można stosować te narzędzia, by w zarządzaniu personelem osiągać wysoki poziom profesjonalizmu. Autorzy książki - Paweł Bochniarz i Krzysztof Gugała - od początkulat 90. zajmują się zarządzaniem zasobami ludzkimi w charakterze menedżerów, i doradców i trenerów firm. Dysponują szerokim wachlarzem doświadczeń obejmujących wszystkie aspekty zarządzania ludźmi, a więc rekrutację, motywowanie i rozwój pracowników. Współpracują od lat z czołowymi międzynarodowymi firmami doradczymi zajmującymi się zagadnieniami HR.
Link: olx.pl/oferta/CID751-IDdeYmt.html


Skuteczne zarządzanie sprzedażą
Książka przeznaczona jest dla wszystkich kierujących sprzedawcami osób, a więc zarówno tych, dla których jest to ich wyłącznym zadaniem, jak i tych, dla których stanowi ono zaledwie element szerzej zakreślonych obowiązków. Mogą z niej skorzystać także sami sprzedawcy, jeśli chcą podnieść jakość i efektywność swojej pracy. W niniejszym opracowaniu znajduje się wiele praktycznych rad i wskazówek dotyczących tworzenia bądź reorganizacji istniejących już działów handlowych oraz takiego kierowania nimi, aby stały się lepsze. Zasadniczym celem Autora jest podkreślenie znaczenia, jakie dla sukcesu w zarządzaniu sprzedażą ma: właściwa rekrutacja i selekcja personelu; motywowanie, wynagradzanie i szkolenie pracowników; kultura i styl zarządzania; praca z członkami zespołu; nawiązywanie i podtrzymywanie kontaktów z klientami; stałe podnoszenie jakości ich obsługi. I tym też problemom, których właściwe rozwiązanie umożliwia stałe poprawianie wyników sprzedaży, poświęcona jest prezentowana książka.
Link: olx.pl/oferta/CID751-ID4HTXj.html


Andrzej Gospodarowicz - Zarządzanie bankiem komercyjnym
Andrzej Gospodarowicz - Zarządzanie bankiem komercyjnym



W książce przedstawiono ważniejsze problemy związane z zarządzaniem bankiem traktowanym jako specyficzne przedsiębiorstwo. Poszczególne rozdziały dotyczą więc: planowania strategicznego, marketingu bankowego, zarządzania kadrami, zarządzania jakością, kontroli wewnętrznej, systemów informatycznych w procesie zarządzania, struktur organizacyjnych banków. Książka jest przeznaczona dla studentów kierunków finanse

i bankowość oraz zarządzanie i marketing, słuchaczy studiów podyplomowych, pracowników banków, zwłaszcza tych, którzy przygotowują się do egzaminów kwalifikacyjnych.



Spis treści:

Wstęp



1. Zarządzanie strategiczne bankiem

Definicje strategii i zarządzania strategicznego

Pojęcie analizy strategicznej banku oraz jej metody

Wybór strategii banku oraz kontrola jej realizacji



2. Marketing bankowy

Specyfikacja marketingu bankowego

Instrumenty marketingu bankowego

Bankowy System Informacji Marketingowej

Technologie informatyczne w marketingu bankowym



3. Zarządzanie kadrami w banku

Pojęcie i znaczenie zarządzania kadrami

Współczesne ujęcie i struktura funkcji personalnej

Planowanie kadr

Pozyskiwanie pracowników

Rozwój pracowników

Motywowanie kadr

Odejścia z organizacji

Kontrola funkcji personalnej

Kierunki racjonalizacji zarządzania kadrami



4. Zarządzanie jakością w banku

Podstawowe pojęcia i rys historyczny

Polityka jakości

System jakości

System ISO 9000 i normy jakości

Koszty jakości

Kompleksowe zarządzanie przez jakość

Klient i pracownik w zarządzaniu przez jakość

Procesy w zarządzaniu przez jakość

Uwagi końcowe



5. Kontrola wewnętrzna w banku

Zadania, funkcje i rodzaje kontroli

Kontrolowanie i controling jako elementy skutecznego kierowania

Miejsce kontroli wewnętrznej w strukturze organizacyjnej banku

Organizacja kontroli wewnętrznej



6. Systemy informatyczne w zarządzaniu bankiem

Rola informacji w zarządzaniu bankiem

Cechy charakterystyczne nowoczesnych systemów informatycznych w bankowości

Rodzaje bankowych systemów informatycznych

Systemy ekspertowe w zastosowaniach bankowych



7. Struktury organizacyjne banków

Organizacja, jej ujęcie funkcjonalne i strukturalne

Składniki organizacji jako elementy jej struktury

Struktura organizacyjna i jej cechy właściwe

Możliwe typy struktur organizacyjnych w bankach



Literatura

Załącznik



Wysyłka: list polecony priorytetowy - 7,00 zł
Link: olx.pl/oferta/CID751-ID44WaF.html


manager operacyjny
Fitness & Wellness Club Stary Hangar poszukuje wysoce zmotywowanej i ponadprzeciętnej osoby na stanowisko Managera operacyjnego.



Miejsce pracy: Gliwice



Główne obowiązki:

- odpowiedzialność za wzorowe funkcjonowanie operacyjne klubu

- współpraca z zespołem,

- bezpośredni kontakt z klientami klubu

- diagnoza potrzeb klienta i profesjonalne wsparcie w doborze

produktów

- budowanie relacji z klientami klubu

- zaangażowanie w procesy sprzedażowe i po sprzedażowe

- realizację wyznaczonych progów sprzedażowych

- planowanie i współtworzenie strategii rozwoju klubu

- organizacja projektów/wydarzeń/eventów/ maratonów i innych

działań przeprowadzanych w klubie

- czynny udział we wdrażaniu kreatywnych rozwiązań

- szkolenie i podnoszenie kwalifikacji podległych pracowników

- angażowanie pracowników w życie firmy

- motywowanie i ocena efektywności pracowników

- hospitacje zajęć grupowych

- sporządzanie okresowych raportów



Wymagania i kompetencje:

- co najmniej roczne doświadczenie poparte sukcesami w

zarządzaniu klubem fitness

- udokumentowane doświadczenie w zakresie współpracy z działami

sprzedaży i marketingu

- bardzo dobra znajomość lokalnego rynku fitness

- mile widziane doświadczenie z zakresu sportu/fitness - otwartość

na ludzi, komunikatywność - łatwość w nawiązywaniu kontaktów

- miła aparycja

- entuzjazm i energiczność

- dyspozycyjność (również w weekendy) - komunikatywna

znajomość języka angielskiego



Co oferujemy:

- stałą i ciekawą pracę pełną wyzwań w prężnie rozwijającej się

firmie branży fitness

- możliwości rozwoju oraz awansu zawodowego

- narzędzia pracy telefon komórkowy, komputer,szkolenia

- przyjazną atmosferę w młodym i przyjaznym zespole

współpracowników

- atrakcyjne wynagrodzenie

- pakiet sportowy



Narzędzia pracy: komórka i laptop



Prezentacja firmy

Fitness & Wellness Club Stary Hangar to miejsce wyjątkowe w skali całego kraju. To klub z niepowtarzalną atmosferą, gdzie fitness oznacza nie tylko system ćwiczeń, ale także styl życia dający poczucie satysfakcji z optymalnie wykorzystanego czasu na relaks, w sportowej oprawie.



Prosimy o przesyłanie przez formularz kontaktowy CV wraz z zdjęciem oraz o dopisanie następującej klauzuli:" Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w mojej ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych w procesie rekrutacji firmy Stary Hangar Sp. z o.o. zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997r. Dz. U. z 2002 r., o Ochronie Danych Osobowych, DzU nr 133, poz. 883.
Link: olx.pl/oferta/CID4-IDfUSlW.html


Zarządzanie przez zaangażowanie M. Juchnowicz
Stan książki bardzo dobry, miejscami tekst zaznaczony ołówkiem, ale nie jakoś bardzo dużo ;)



Autor: Marta Juchnowicz

Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne , Październik 2010

ISBN: 978 - pokaż numer telefonu -
884-0

Liczba stron: 226

Wymiary: 170 x 245 mm



Zarządzanie przez zaangażowanie jest zbiorem metod i technik wpływania na aktywność zawodową pracowników, ukierunkowanych na kształtowanie zaangażowania w pracę i działalność organizacji. Autorka przedstawia w książce zmiany zachodzące w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji, istotę koncepcji zarządzania przez zaangażowanie, problemy z oceną i pomiarem zaangażowania, diagnozowanie zaangażowania w polskich organizacjach, motywowanie w zarządzaniu przez zaangażowanie, sposoby motywowania do współuczestnictwa.



SPIS TREŚCI:



Od Autorki



Rozdział 1. Przesłanki zmian zachodzących w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji



1. Zarządzanie kapitałem ludzkim w turbulentnym otoczeniu

2. Paradygmat elastycznego zarządzania kapitałem ludzkim

3. Wymagania organizacji wiedzy

4. Wzrost znaczenia kultury organizacyjnej

5. Współczesne wyzwania wobec postaw pracowników w procesie pracy



Rozdział 2. Założenia koncepcji zarządzania przez zaangażowanie



1. Istota zaangażowania pracownika z punktu widzenia zarządzania

2. Zjawiska „pętli” i „luki” zaangażowania

3. Znaczenie poziomu zaangażowania pracowników

4. Istota koncepcji zarządzania przez zaangażowanie

5. Zadowolenie z pracy i satysfakcja zawodowa a zaangażowanie pracowników



Rozdział 3. Dylematy oceny i pomiaru poziomu zaangażowania pracowników



1. Czynniki determinujące poziom zaangażowania pracowników

2. Sposoby pomiaru poziomu zaangażowania pracowników

3. Koncepcja oceny poziomu zaangażowania pracowników w organizację oraz poziomu zaangażowania w pracę w organizacji wiedzy



Rozdział 4. Diagnoza zaangażowania pracowników w organizacjach funkcjonujących w Polsce



1. Metodologia badania oraz charakterystyka próby badawczej

2. Analiza poziomu zaangażowania pracowników w organizację w polskiej praktyce gospodarczej

3. Determinanty poziomu zaangażowania pracowników w organizację

4. Czynniki szczegółowe kształtujące poziom zaangażowania pracowników w organizację

5. Poziom zaangażowania pracowników w organizację a decyzje o zmianie miejsca pracy

6. Analiza poziomu zaangażowania w pracę



Rozdział 5. Motywowanie w zarządzaniu przez zaangażowanie



1. Nowe podejście do kształtowania aktywności zawodowej pracowników

2. Kultura zaufania fundamentem zarządzania przez zaangażowanie

3. Warunki skutecznego motywowania w zarządzaniu przez zaangażowanie



Rozdział 6. System motywacyjny a zaangażowanie pracowników



1. Zakres problemowy systemu motywacyjnego — system motywacyjny a system wynagrodzeń

2. Strategia motywacyjna

3. Wynagrodzenie powiązane z kompetencjami

4. Sposoby motywowania do współuczestnictwa



Bibliografia



Załączniki



Załącznik 1. Kwestionariusz ankiety



Załącznik 2. Kwestionariusz ankiety do firmy



Załącznik 3. Kwestionariusz wywiadu z kadrą menedżerską



Załącznik 4. Klasyfikacja stwierdzeń do analizy aspektów zaangażowania w organizację



Załącznik 5. Diagnoza zaangażowania pracowników (raport z badania)

Link: olx.pl/oferta/CID751-IDcvnRb.html


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rafikiexe.pev.pl


  • © Moje życie nie jest ani więcej, ani mniej warte niż jakiekolwiek inne.. Design by Colombia Hosting